skip to Content skip to Footer

טופס W9

כנראה שכבר שמתם לב, כשפותחים חשבון, מאחדים חשבונות, פותחים תיק השקעות, מבקשים משכנתה או בקיצור – בכל פעולה גדולה בבנק או בכל מוסד פיננסי אחר (כמעט), ישאלו אתכם אם אתם אזרחים אמריקאים או תושבי ארצות הברית לצרכי מס (מחזיקי גרין קארד). אם אתם אזרחים אמריקאים או תושבי ארצות הברית, תתבקשו על ידי הבנק למלא טופס W9. לצערנו, רוב האמריקאים בישראל אינם מודעים למשמעות הגדולה מאוד של חתימה על טופס W9, ולכן נעבור במאמר זה על הסעיפים והמשמעות שלו.

ראשית, נפתח בכך שהבנקים והמוסדות הפיננסיים לא מתנדבים להחתים אתכם על טופס W9, אלא ה-IRS מחייב אותם להחתים כל אזרח אמריקאי (או ישות אמריקאית) במסגרת חוקי ה-FATCA על טופס זה.

לא נתייחס כאן למקרים של יישות אמריקאית משום שאלו מקרים נדירים מאד.

במידה ומדובר על חברה או אדם שאינם אמריקאים, לרוב יהיה עליו לחתום על טופס W-8 BEN\W-8 BEN-E.

 

חתימה על טופס W9

חתימה על הטופס של אזרח או תושב אמריקאי כוללת בתוכה מספר משמעויות:

  1. מאמתת את מספר הזיהוי האמריקאי של ממלא הטופס (לרוב SSN).
  2. מאמתת שמי שממלא את אותו טופס W9, אינו חייב בניכוי מס במקור ל-IRS מהכנסות בחשבון הבנק הישראלי, או
  3. טוענת לפטור את ממלא טופס W9 מניכוי מס במקור ל-IRS מהכנסות בחשבון הבנק הישראלי (במקרים מסוימים).
  4. מאמתת קודי FATCA (במידה והוזנו) שפוטרים במקרים מסוימים מדיווחי FATCA.

אולי המשמעות הגדולה ביותר, שאינה מפורטת בטופס ההוראות, הינה סיווג ממלא הטופס כ"אדם אמריקאי" (אזרח ו/או תושב ארצות הברית לרבות מחזיק גרין קארד)  בבנק (או בגוף פיננסי אחר) והכנסתו למאגר המידע של הבנק בתור "אדם אמריקאי". גופים פיננסיים ישראליים מעבירים מידע אודות החשבונות של הלקוחות האמריקאיים שלהם לרשות המיסים הישראלית, והיא מעבירה את המידע לרשות המיסים האמריקאית (ה-IRS). כך מתבצעת רוב האכיפה של רשות המיסים האמריקאית על האזרחים והתושבים האמריקאים בישראל. סירוב חתימה על טופס W9 לרוב יוביל להקפאת החשבונות מצד הבנק, שישתחררו רק לאחר חתימה והבאת הוכחה לבנק על יישום תהליך הדיווח לרשויות בארה"ב. לעיתים, הבנקים מבקשים הוכחת הגשה גם אם האזרח/תושב חתם על טופס W9, וייתכן ויקפיאו את החשבונות עד להבאת ההוכחה. מספר האזרחים האמריקאים שחסמו להם את החשבון הוא לא קטן. חסימה זו לעיתים קרובות מתרחשת תוך כדי פעולה גדולה כמו לקיחת משכנתה, איחוד חשבונות לאחר חתונה וכו'. חוסר המודעות לחובות ההגשה והדיווח משאירות אנשים בבעיה כלכלית שנוחתת עליהם משום מקום, וכמעט תמיד מדובר באנשים שלא היו חייבים במס לארצות הברית אלא רק בדיווח.

האם חתימה על טופס W9 פוטרת אותי מהגשת דוחות לארצות הברית?

חשוב להדגיש, כי מילוי הטופס עצמו אינו מהווה את מילוי חובות הדיווח וההגשה. כלומר, מי שממלא טופס W9, עדיין חייב להגיש דיווחי מס ודוחות FBAR אם הוא עובר את רף הדיווח. ובמידה ולא הוגשו דיווחים מעולם, לרוב יהיה צורך בהגשת תוכנית לגילוי מרצון לצורך "יישור קו" מול רשויות המס בארצות הברית.

להורדת טופס W9לחץ כאן.

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות – ניתן להתקשר לטלפון 03-6909393 בימים ראשון עד חמישי בשעות 9:00-17:00 ואנו זמינים גם להודעות וואטסאפ באותו המספר.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור בהקדם



    יצירת קשר

    All rights reserved to American Digitax (Israel) LTD. 2022 | Design by studiobaram.co.il